Στην ενότητα αυτή αναπτύσσονται οι γενικές απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιεί ένα ενοποιημένο περιβάλλον σύγχρονης τηλεκπαίδευσης που αποτελείται από δύο ή περισσότερους χώρους τηλεκπαίδευσης. Αυτές είναι οι ακόλουθες:

Α.1.1 Η εφαρμογή τηλεκπαίδευσης θα πρέπει να είναι τέτοια που να προσαρμόζεται στον τρόπο διδασκαλίας του εκπαιδευτή και όχι ο εκπαιδευτής να προσαρμόζει τη διδασκαλία του ανάλογα με τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της εφαρμογής τηλεκπαίδευσης.

Α.1.2 Η εφαρμογή θα πρέπει να επιτρέπει την ύπαρξη ρόλων εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενων με όλους τους τρόπους αλληλεπίδρασης μιας πραγματικής αίθουσας διδασκαλίας, όπως οπτική επαφή εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενων, ήχος, πίνακας, διαφάνειες, video, άλλο εκπαιδευτικό υλικό, δυνατότητα συλλογικής διαμόρφωσης εικονικών αντικειμένων και να υποστηρίζει όλες τις εκπαιδευτικές ενέργειες που λαμβάνουν χώρα στη κλασσική αίθουσα διδασκαλίας.

Α.1.3 Με την εκμετάλλευση της τεχνολογίας θα πρέπει να δοθούν νέες δυνατότητες διδασκαλίας και παρουσίασης εκπαιδευτικού υλικού στον εκπαιδευτή, δυνατότητες που δεν μπορεί να έχει σε μια κλασσική αίθουσα διδασκαλίας.

Οπτικοακουστική οργάνωση του χώρου

Όσον αφορά την οπτικοακουστική οργάνωση του χώρου θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω:

Α.2.1 Σχεδιασμός του χώρου για εκπαίδευση και όχι για τηλεόραση ή τηλεδιάσκεψη. Η αισθητική του χώρου θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να βοηθά τον εκπαιδευτή και τους εκπαιδευόμενους στη διαδικασία της εκπαίδευσης.

Α.2.2 Θα πρέπει να αποφευχθεί ο οπτικός και ακουστικός πλεονασμός. Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να παρακολουθούν μόνο ό,τι έχει σχέση με την εκπαίδευση ώστε να μην επηρεάζεται η συγκέντρωσή τους.