Είδος αλληλεπίδρασης μεταξύ διασυνδεόμενων αιθουσών, μέγιστη ανεκτή καθυστέρηση και ποιότητα εικόνας.

Η επικοινωνία μεταξύ χώρων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης μπορεί να είναι:

  • Μονόδρομη: η διάλεξη λαμβάνει χώρα στον ένα χώρο και οι εκπαιδευόμενοι στους άλλους χώρους παρακολουθούν παθητικά χωρίς να έχουν δυνατότητες ενεργής συμμετοχής. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ανοχή στην καθυστέρηση της εικόνας. Η εικόνα είναι δυνατό να μεταδίδεται με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων προς όλους τους ενδιαφερόμενους.
  • Αμφίδρομη: σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν δύο σενάρια. Στο πρώτο σενάριο η διάλεξη λαμβάνει χώρα στη μία αίθουσα και οι εκπαιδευόμενοι στην άλλη αίθουσα μπορούν απ’ ευθείας ή μέσω κάποιου μεσάζοντα να θέτουν ερωτήσεις στον απομακρυσμένο ομιλητή. Στο άλλο σενάριο, υπάρχουν ομιλητές και στις δύο αίθουσες και η εκπαίδευση παίρνει τη μορφή ανοικτής συζήτησης. Στα δύο αυτά σενάρια όλοι οι συμμετέχοντες θα πρέπει να λαμβάνουν την ίδια εικόνα κάθε χρονική στιγμή. Η καθυστέρηση στην εικόνα είναι ανεκτή μέχρι 0.3 δεύτερα.

Τύπος Αίθουσας

Επίπεδο Αλληλεπίδρασης

Αμφιθέατρο

Κυρίως μονόδρομη από εκπαιδευτή προς φοιτητές

Αίθουσα τηλεκπαίδευσης

Τυπική αλληλεπίδραση

Αίθουσα Σεμιναρίων

Υψηλή αλληλεπίδραση

Χώρος Γραφείου (Desktop)

Υψηλή αλληλεπίδραση

Αίθουσα Εγχειρήσεων

Ο χειρούργος συζητά με τους φοιτητές κατά τη διάρκεια της επέμβασης

Σχέση αλληλεπίδρασης και τύπου χώρου

Η ποιότητα της εικόνας και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να κυμαίνεται από μέτρια έως καλή. Στα παραπάνω σενάρια τηλεκπαίδευσης ο ήχος αποτελεί σημαντική παράμετρο. Η ποιότητα πρέπει να είναι άριστη χωρίς αλλοιώσεις και παρεμβολές.