Οπτικοακουστική επαφή εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων

Θεωρείται ότι η απαίτηση οπτικοακουστικής επαφής μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων είναι δεδομένη μεταξύ ενεργών χώρων, ενώ ο εκπαιδευτής δεν μπορεί να έχει επαφή με τους παθητικούς χώρους και τους εκεί εκπαιδευόμενους.

Απαιτούμενες Υποστηριζόμενες Δυνατότητες Εκπαιδευτή

Στον επόμενο πίνακα δίνονται οι εκπαιδευτικές ενέργειες που θα πρέπει να διενεργεί ο εκπαιδευτής με την εφαρμογή τηλεκπαίδευσης και ο τρόπος υλοποίησης τους.

ΛΠ 1.*

Ενέργειες Εκπαιδευτή

Υλοποίηση με χρήση

Τύπος Χώρου

1.1

Πραγματοποιεί τη διάλεξη Κάμερας Εκπαιδευτή και μικροφώνου *

1.3

Παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού Βλέπε επόμενο πίνακα *

1.4

Πραγματοποιεί ερωτήσεις στους εκπαιδευόμενους Κάμερας και μικροφώνου *

1.5

Παρακολούθηση των εκπαιδευόμενων όταν ρωτούν Οθόνη (μικρή για τον εκπαιδευτή) και ηχεία *

1.6

Απαντά σε ερωτήσεις και σχόλια των εκπαιδευόμενων ή των απομακρυσμένων εκπαιδευτών Κάμερας και μικροφώνου *

1.7

Αναθέτει εργασίες στους εκπαιδευόμενους Κάμερας και λογισμικού διαμοίρασης εφαρμογών *

1.8

Κινείται ελεύθερα στο χώρο Autotracking κάμερα και ασύρματο μικρόφωνο Τ3, Τ4

 

Ο επόμενος πίνακας περιέχει τις δυνατότητες που θα μπορούν να πραγματοποιήσουν οι εκπαιδευόμενοι στους διάφορους χώρους αιθουσών.

ΛΠ 2.*

Ενέργειες Εκπαιδευόμενου

Υλοποίηση με χρήση

Τύπος Χώρου

2.1

Παρακολουθούν τη διάλεξη του κύριου εκπαιδευτή Οθόνης Αίθουσας, ηχείων *

2.2

Απαντούν σε ερωτήσεις του εκπαιδευτή Κάμερας και μικροφώνων *

2.3

Να ζητούν τον λόγο. Push to talk/Look at me πλήκτρα και μικρόφωνα, Κάμερας Τ1,Τ2,Τ3

2.4

Πραγματοποιούν σχόλια, παρατηρήσεις Κάμερας και μικρόφωνα *

2.5

Παρακολούθηση των απομακρυσμένων εκπαιδευόμενων Οθόνη Αίθουσας

Όταν ένας εκπαιδευόμενος κάνει μία ερώτηση ή δίνει μία απάντηση, η κάμερα θα πρέπει να δείχνει τον εκπαιδευόμενο (zoom) και προαιρετικά να μεγαλώνει το μέγεθος του παραθύρου στην οθόνη.

Οι εκπαιδευόμενοι μπορεί να είναι είτε ενεργοί είτε παθητικοί χρήστες. Οι παθητικοί χρήστες δεν συμμετέχουν στην τηλεδιάσκεψη. Δεν υποβάλλουν ερωτήσεις και δε στέλνουν βίντεο στο χώρο του εκπαιδευτή.

ΛΠ 3.*

Παθητικοί Χρήστες

Υλοποίηση με χρήση

Τύπος Χώρου

3.1

Οι χρήστες λαμβάνουν video από το χώρο του εκπαιδευτή Οθόνη αίθουσας, ηχεία *

 

 Το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να κατηγοριοποιηθεί με βάση τη μορφή του ως:

α) Ανθρώπινες πηγές που είναι οι μορφές του εκπαιδευτή και των εκπαιδευόμενων, η φωνή και ο ήχος, οι εκφράσεις και οι κινήσεις τους

β) Πραγματικό φυσικό μέσο όπως είναι οι διαφάνειες του εκπαιδευτή, τα βιβλία, τα χαρτιά, οι σημειώσεις, τα αντικείμενα, οι φωτογραφίες και τα films κλπ.

γ) Αναλογικό μέσο, δηλαδή το μέσο μετασχηματισμένο και αποθηκευμένο σε αναλογική μορφή όπως είναι ο ήχος, η μουσική, ηχητικές παρουσιάσεις και παρουσιάσεις βίντεο

δ) Ψηφιακό μέσο, δηλαδή το μέσο μετασχηματισμένο, μεταδιδόμενο και αποθηκευμένο σε ψηφιακή μορφή

Μία άλλη κατηγοριοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού είναι σε σταθερό και συνεχές μέσο, ανάλογα με το αν εξαρτάται από το χρόνο ή όχι.

Θα πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό ενός μαθήματος ώστε να μην απαιτείται μεγάλος χρόνος και κόπος για προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού στις ανάγκες του συγκεκριμένου χώρου τηλεκπαίδευσης, γεγονός που θα αποθαρρύνει τη χρήση της εφαρμογής τηλεκπαίδευσης.

Επίσης, θα πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικίλο εκπαιδευτικό υλικό το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει ακτινογραφίες, φωτογραφίες, διαφάνειες, ηχητικό υλικό από κασέτες, υπάρχον οπτικό υλικό καταγραμμένο σε Βιντεοκασέτες, εκπαιδευτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή όπως παρουσιάσεις και αρχεία του MS-Office και άλλων διαδεδομένων προγραμμάτων κτλ.

O επόμενος πίνακας περιέχει τις δυνατότητες παρουσίασης εκπαιδευτικού υλικού που θα πρέπει να παρέχει η εφαρμογή σύγχρονης τηλεκπαίδευση στον εκπαιδευτή.

ΛΠ 4.*

Εκπαιδευτικό Υλικό

Υλοποίηση με χρήση

Τύπος Χώρου

4.1

Παρουσιάσεις σε ηλεκτρονικό υλικό Λογισμικού διαμοίρασης εφαρμογών Τ.120 *

4.2

Παρουσιάζει διαφάνειες, φωτογραφίες, αντικείμενα, διάφορα κείμενα κ.α. Οπτικοποιητή *

4.3

Σημειώνει στις διαφάνειες Οπτικοποιητή *

4.4

Παρουσίαση Video από VCR (βιντεοταινίες) VCR και encoder *

4.5

Παρουσίαση Video και έλεγχος ροής (έναρξη, παύση, συνέχιση, τέλος κ.α.) Video Server *

4.6

Διαμόρφωση κειμένου, παρουσιάσεων από κοινού Εφαρμογή διαμοίρασης εφαρμογών Τ.120 *

4.7

Χρήση πίνακα Ειδικός εξοπλισμός και εφαρμογή διαμοίρασης εφαρμογών Τ.120 *

Τη διάλεξη του εκπαιδευτή παρακολουθούν οι εκπαιδευόμενοι σε όλες τις αίθουσες από συγκεκριμένη οθόνη σε κάθε αίθουσα.

 

Μία επιπλέον δυνατότητα που μπορεί να υποστηρίζει μία αίθουσα τηλεκπαίδευσης είναι η εγγραφή της διάλεξης του καθηγητή. Η αποθήκευση μπορεί να αφορά μόνο την αίθουσα του καθηγητή ή και τις υπόλοιπες αίθουσες που λαμβάνουν μέρος στη σύνοδο.

Στην περίπτωση που δε γίνονται ερωτήσεις από το απομακρυσμένο ακροατήριο, αυτό που απαιτείται είναι η μίξη του ήχου της ομιλίας του καθηγητή και της ομιλίας των εκπαιδευόμενων. Επίσης, απαιτείται αποθήκευση της ροής βίντεο που λαμβάνει η κάμερα του εκπαιδευτή και της ροής που λαμβάνει η κάμερα των εκπαιδευόμενων. Αυτό μπορεί να απαιτεί είτε μίξη των δύο αυτών ροών βίντεο είτε ξεχωριστή αποθήκευση τους ώστε στο τέλος της συνόδου κάποιος να αναλάβει το μοντάζ. Στην περίπτωση μίξης του βίντεο θα πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη τεχνολογία για μίξη βίντεο, ενώ στην περίπτωση του μοντάζ θα πρέπει η αίθουσα να διαθέτει δύο VCR για αποθήκευση της κάθε ροής από τις κάμερες.

Αντίστοιχα, αν υπάρχει συμμετοχή και από τις απομακρυσμένες αίθουσες, τότε θα πρέπει να γίνεται μίξη και της ομιλίας των απομακρυσμένων εκπαιδευόμενων και πιθανώς μίξη ή μοντάζ της ροής του βίντεο των απομακρυσμένων αιθουσών.

ΛΠ 5.*

Δυνατότητα Recording (Εγγραφή)

Υλοποίηση με χρήση

Τύπος Χώρου

5.1

Εγγραφή διάλεξης εκπαιδευτή χωρίς συμμετοχή εκπαιδευομένων 1 VCR *

5.2

Εγγραφή διάλεξης εκπαιδευτή με συμμετοχή εκπαιδευόμενων 1 VCR, 1 μίκτης ήχου, 1 μίκτης video ή 1 επιπλέον VCR *