Οι εξυπηρετητές βίντεο μπορούν να αποτελέσουν ισχυρά εκπαιδευτικά εργαλεία σε περιβάλλον e-learning και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν online "αποθήκες" μαγνητοσκοπημένων διαλέξεων στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι φοιτητές και τις οποίες θα μπορούν να παρακολουθούν όταν θελήσουν. Αυτό επιτρέπει σ’ έναν φοιτητή να παρακολουθήσει αργότερα μια διάλεξη που έχασε, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σαν μια μέθοδος επανάληψης του μαθήματος σε μια άλλη ομάδα μαθητών ή σαν εργαλείο για αυτο-καθοδηγούμενη εξάσκηση μέσω VoD. Προ-μαγνητοσκοπημένο υλικό διαλέξεων έχει ήδη χρησιμοποιηθεί (κυρίως από πανεπιστήμια στις ΗΠΑ) για εξ αποστάσεως, off-line μάθηση / εξάσκηση. Οι εξυπηρετητές βίντεο διευρύνουν αυτή τη σύλληψη αντικαθιστώντας τη βιντεοκασέτα που ταχυδρομείται ή την προκαθορισμένη τηλεοπτική εκπομπή με ψηφιακό βίντεο που είναι διαθέσιμο οποτεδήποτε ζητηθεί.

Μια διάλεξη που δίνεται ζωντανά και επιπλέον μαγνητοσκοπείται δεν είναι ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα. Οι προσδοκίες ενός θεατή που παρακολουθεί ένα γεγονός από βίντεο είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που θα είχε αν ήταν παρόν στο ίδιο γεγονός την ώρα που συνέβαινε. Μια διάλεξη που σχεδιάζεται για την τηλεόραση θα χρειαστεί ένα πολύ υψηλότερο επίπεδο προετοιμασίας, ειδικά όσον αφορά το οπτικό υλικό που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί. Όταν όμως μια διάλεξη πρόκειται να μεταδοθεί μέσω ενός οπτικού μέσου όπως για παράδειγμα σε μια τηλεδιάσκεψη, αυτή η προετοιμασία έχει ήδη γίνει και η μαγνητοσκόπηση μιας τέτοιας διάλεξης θα ήταν πιο αποδεκτή. Οι παραπάνω λόγοι κάνουν πλέον προφανή τον λόγο όπου είχαμε επιμείνει στην σωστή λήψη εικόνας και ήχου κατά το γύρισμα ενός video και μάλιστα όταν χρησιμοποιούνται πολλαπλές πηγές (κάμερες και μικρόφωνα).