Το πρόβλημα της ζωντανής μεταφοράς της πληροφορίας του video σχετίζεται άμεσα με την επιλογή του συστήματος κωδικοποίησης που θα χρησιμοποιηθεί. Το περιεχόμενο του video, ανεξάρτητα από την μορφή και κωδικοποίηση του, πρέπει όμως να μεταφερθεί πάνω από το δίκτυο χρησιμοποιώντας κάποιο πρωτόκολλο. Δύο υποψήφια είναι το HTTP (Hypertext Transfer Protocol) και το RTSP (Real-Time Streaming Protocol). Και τα δύο βασίζονται σε IP δίκτυα χρησιμοποιώντας τα πρωτόκολλα TCP (Transmission Control Protocol) και UDP (User Datagram Protocol). Το HTTP δεν ενδείκνυται για εφαρμογές streaming και ακριβώς για το λόγο αυτό η Internet Engineering Task Force ανέπτυξε το RTSP.

Όπως περιγράφεται στο RFC 2326 το πρωτόκολλο RTSP χρησιμοποιείται για να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ κάποιου πελάτη και εξυπηρετητή (client and server) με μόνο σκοπό την ζωντανή μετάδοση πολυμέσων (multimedia content). Το πρότυπο είναι αρκετά γενικό και δεν καθορίζει τον ακριβή τύπο των δεδομένων που μεταφέρονται αλλά μόνο τον έλεγχο του πχ παίξε (Play), "πάγωσε" (Pause), και "σταμάτα" (Stop).

Λόγω όμως του μεγάλου εύρους ζώνης το οποίο απαιτούν πολλά από τα χρησιμοποιούμενα πρότυπα κωδικοποίησης και συμπίεσης video αναπτύχθηκε ένας τρόπος μετάδοσης της πληροφορίας (πακέτων) πάνω από IP δίκτυα ο οποίος ονομάζεται multicast. Ο τρόπος αυτός μετάδοσης έρχεται να εξοικονομήσει bandwidth κυρίως από WAN links καθώς υλοποιεί τη μετάδοση μίας ροής δεδομένων σε πολλαπλούς προορισμούς.

Στην τεχνολογία multicast βασίζονται και οι μεγάλες δυνατότητες που προσφέρει το MΒone (Multicast Backbone on the Internet), που προσφέρει ουσιαστικά ταχύτατη μετάδοση μεγάλων ποσοτήτων πληροφορίας (εικόνα και ήχος) με μικρή καθυστέρηση και σε πολλούς παραλήπτες ταυτόχρονα (πχ συμμετέχοντες σε μια εικονική σύνοδο). Συνοπτικά μπορούμε να πούμε ότι καθώς έχουμε πολλούς παραλήπτες κοινής πληροφορίας (πακέτων), αντί να γίνεται αποστολή των πακέτων στους παραλήπτες ξεχωριστά για κάθε έναν από αυτούς (unicast), κάθε πακέτο στέλνεται μία φορά για το κοινό μέρος της διαδρομής προς τους παραλήπτες και τελικά μόνο στα ξεχωριστά κομμάτια της διαδρομής στέλνονται από το δρομολογητή ξεχωριστά αντίγραφα του πακέτου. Αναλυτικές πληροφορίες για την τεχνολογία MBone μπορούν να αναζητηθούν στα links :

Γενικά για Multicast: